WELCOME TO MY BLOG..... Assalamualaikum...

PRAKTIKUM KPLI - SR AMBILAN JANUARI 2011

Mulai 11 Julai 2011 Hingga 7 Oktober 2011 , semua pelajar KPLI - SR ambilan Januari 2011 akan menjalani latihan praktikal di sekolah masing-masing.

Saya pun tidak terkecuali , huhu ~

Butir - butir sekolah adalah seperti di bawah :

Nama sekolah : SK Petra Jaya , Kuching

Subjek Major : Bahasa Inggeris

Subjek Minor : Matematik

All the best yo!




Thursday, August 18, 2011

MASA ATAU WAKTU ??

ASSALAMUALAIKUM W.B.K

SALAM RAMADHAN ..

SALAM UKHWAH FILLAH..

SALAM 1 MALAYSIA ..



Kemanakah saya ???

Persoalan ini sukar di jawab ......

hampir 3bulan saya tidak menulis ape2 dlm belog sy nie, dan hati berkate "Ya Allah , busy sgt ke aku nie??"

Begini la ...

sebelum praktikal ( Lat. mengajar) :

"saya akn sntiase update isu2 smse, smue tntg education , jual baju prelove, aksesori , bla.. bla bla bla...."

Semasa praktikal

"esok nak buat lesson plan ape yer?? da kering idea da nie.. Alamak lusa ade lecturer nk dtg observe pulak ...!!! aduii!!! eh teaching aids x siap lagi ........... x0x0x0x0x giler!...........


Selepas praktikal ????

" wallahualam ....mungkin dpt hilangkan stress dgn tdo selame 7hari berturut-turut dgn lamenye....." merdeka!!!...


tapi HAKIKATNYA .......

Jadi seorang guru nie ... perlu berkhidmat kpd bangsa n negara selama2nya spjg mase... setiap mase adelah utk mendidik n memberi ilmu serta tidak putus2 menuntut ilmu demi persediaan diri sendri... mase nak tdo pon still mimpi n pikirkan " ape yg aku nk sumbangkan ilmu utk ank murid aku esok , luse nnt ekk??"

..................................................<<>>........................................................

Guys , actually .. ini adelah gambaran diri saye pd waktu skrg nie... mmg AGAK BUSY ... krn hidup sy seakan bertarung dengan masa dan waktu. Setiap waktu perlu diurus dgn tepat agr sy x buat perk2 yg menjejaskan praktikal sy ni.. so kekadang nk update belog pon xkesampaian .. kesudahannye - diri sdri yg meroyan -

SubhanaAllah'




No comments:

Post a Comment