WELCOME TO MY BLOG..... Assalamualaikum...

PRAKTIKUM KPLI - SR AMBILAN JANUARI 2011

Mulai 11 Julai 2011 Hingga 7 Oktober 2011 , semua pelajar KPLI - SR ambilan Januari 2011 akan menjalani latihan praktikal di sekolah masing-masing.

Saya pun tidak terkecuali , huhu ~

Butir - butir sekolah adalah seperti di bawah :

Nama sekolah : SK Petra Jaya , Kuching

Subjek Major : Bahasa Inggeris

Subjek Minor : Matematik

All the best yo!




Sunday, January 2, 2011

2011 ............................

http://kswpgoodfriends.files.wordpress.com/2009/07/happy-kids.jpghttp://www.send-great-flowers.com/image-files/belated-happy-new-year-flowers-ecard-lg.jpg



As'salam,

Hi kwn2 .. Selamat Tahun Baru saya ucapkan pd kalian semua. Rasanya mcm sekejab je thn 2010 berlalu. Pelbagai memori yang kita semua tinggalkan di kala 2011 menemui kita sekarang ni.. Bagi saya, setiap tahun ada pelbagai rahsia tersendiri, yang tersurat dan juga tersirat . Ada ceritera di sebalik cerita yang kita telah lalui dan ada suka, duka, tawa, luka serta gelak tawa yg menemani kta sepanjang tahun 2010 itu. Namun kwn2, ingatlah ... setiap yg berlaku ada huraiannya, ada hikmah dan ada sesuatu yg sebenarnya memberikan kita makna kehidupan yg sebenar dlm diri ini.


Ramai yang bertanya pd saya , apa azam saya utk thn 2011 ..



Jawapan saya ...

begini ....



Setiap tahun adalah azam yg berbeza bg diri saya, namun ada juga azam yg masih tidak tercapai semasa melalui 2010 , dan seharusnya azam2 yg lepas sy carry forward utk thn ini. Itu sgt2la penting . Kerana tanpa azam yang tertunai , tidak mungkin kita akan mempelajari utk menjadi seorang yg akan tercapai matlamatnya. Jadi , bila org tanyakan azam saya, sy just ckp..

"azam2011 adalah azam 2010 yang tak tertunai "

"InsyaAllah , you'll find your way " bak liuk lirik Penyanyi Maher Zain dlm lagu InsyaAllah .


Jadi apelagi kwn2, walaupun ada azam kita yg lepas tidak tertunai ( azam thn 2010 ke, 2009 ke , 2008 ...etc... jgnla kita tidak menetapkan hati kita utk terus melupakan azam tersebut. Ingatlah bahawa usaha dan Doa adalah senjata penting utk mencapai segala yang di cita-citakan, selebihnya kita harusla berserah pd Kuasa Allah SWT. Sesungguhnya Dia lah yg lebih mengetahui segala-galanya dan telah memberikan hambanya segala keputusan yang terbaik. Bersyukur pada apa yg dilimpahi dan untuk mendapatkan sesuatu jgn lupa berusaha, dan terus berusaha... Dimana ada kemahuan, Disitu ada jalan......

Good Luck in 2011



Renung2kan dan selamat Beriman, Berilmu dan Beramal Soleh..

No comments:

Post a Comment